Wednesday, September 10

مقدمة لابد منها

في البداية.طلب صغير.لو في إهتمام بقراءة المكتوب يفضل التركيز لأن صعب أوي أبقي سافرت بتفكيري بعيد وبحكي وييجي اللي المفروض يسمع يرد يقول ياااااه كل ده ويمشي.بكل بساطة .التعليق إن مكانش بإهتمام أو بفايدة يبقي معناه مهين شوية بالنسبة للتدوينة دي تحديداً وبالنسبة لي ومش مهم عدد التعليقات..المهم الفايدة والمشاركة ولو تعليقين فيهم نقد أو إضافة ليا أكرم من 20 معظمهم أحسنت وكلام جميل


نقطة مهمة.مش بكتب هنا بصفتي داعية أو بعمل شيخ بالعكس أنا يمكن بوجه أغلب المكتوب لنفسي وإن كان بصيغة واسعة شوية وصعب في زمن اللازمن ده إني أبقي داعية بس مش مستحيل..لكن حالياً أنا بني ادم عادي جداً وبفكر شوية من نفسي وأكيد مش قاعد علي جبل عالي وبوعظ ولا بنتقد لأني في المقام الأول بنتقد الوحيد اللي مهتم باللي بكتبه وهو ضياء..المدونة أجمل هدية في حياتي تخصني أنا ولكن بحب اسمع رأي غيري يمكن أتعلم منه


نقطة أهم.المكتوب أعلاه هراجعه أكتر من مرة بعد ما أنزله.عشان اتأكد من وجود الإحترام الكافي في صياغة الجمل والتعبيرات.ممكن تفلت مني كلمة أو جملة بدون قصد فلو اتنبه ليها حد قبلي بلاش يشمر عن أسلحة التكفير عشان همسحها وأريحه وأريح مدونتي منها


رجاء شخصي.استحملوني لأني مش بعرف أوضح باختصار للأسف دي مهارة بفتقدها.فالبوست طويل شوية. فبالتالي بتأسف مقدماً لأي استطراد ممكن يحصل وأي وقت هضيعه عليكم ويمكن السبب إني بدوس علي لغم كاتمه من زمان


For Smiley days I think