Tuesday, September 26

كُــنت..

Photobucket - Video and Image Hosting
كـُنـت ناوي أفضفض في البوست ده زي أي بوست
كـُنـت ناوي ابعتلها كارت اطمن عليها فيه و أعرف ليه بطلت تكتب في البلوج بتاعها
كـُنـت دايما بنرفزها مني بس دايما كنت بحبها ومهما عملت بستحمل
كـُنـت عايز أكلمها قبل متسافر تعمل العملية أقولها أنها راجعة بإذن الله و أنهم في لندن شاطرين و مش هتموت من الأهمال و أن قدرها لو مكتوب في أي لحظة مش هتعجل بيه عملية ولو كانت تغيير قلب
كـُنـت فاكر أنها زعلانة مني لأني بقالي شهر مش بتكلم كتير زي الأول و بنكون أونلاين بس مش بعرف أتكلم
كـُنـت ناوي أفطر عند واحد صاحبي و نتفرج علي ماتش الزمالك بس أعتقد أني لما أدعيلها هرتاح
كـُنـت فاكر اني حبيت مرة و اني مش عندي مكان لحد تاني ..بس لقيت ان المكان بقي فيه منه مكانين
كـُنـت عايز احضنها قبل متسافر و أقولها أني مش هعرف اعمل حاجة تاني و استمتع بيها من غيرك..ولو حتي حضنتها بعيني بس مكانش ينفع
كـُنـت عايز أسمع صوتها و هيا بتقولي يا ضياء ..أو يا ضيا
كـُنـت دايما بقولها مش بتبعتي ميلز كتير ليه تقولي مش بعرف ..و معرفتش أنها صح الا لما شفت أخر 2 بوست كتبتهم قبل متسافر
كـُنـت ناوي مقولش لحد علي موضوع العملية بتاعتها عشان مشوفش شفقة مزيفة لفترة مؤقتة و بعد يومين انسي يا قلبي ..بس يمكن في وسط الشفقة دي تطلع دعوة من القلب ربنا يستجيب ليها و يطلعها من العملية سليمة و صحتها أحسن من ما تتخيل
كـُنـت ناوي اكتب كتير بس مش قادر و مش عارف ازاي كتبت اللي فات ده من غير ولا غلطة
يا رب روان ترجع مصر بالسلامة ولو كان ده قدرها فيا رب أجمعها بالناس اللي بتحبهم في الجنة و أغفرلها كل ذنوبها
آمين

4 comments:

أجدع واحد في الشارع said...

بجد انت انسان جميل يا ضياء
الحب مش وحش
بس الافراق وحش وحش اوى كمان
ربنا معاك ومعها
وان شاء الله ترجع بالف سلامة
وتعالى شوف البوست اللى انا كتبة

rony said...

ضياء...بجد غريب اوى البوست ده...انا معرفتش هى صاحبتك وبتحب صداقتكم ولا بتحبها كحبيبه مش عارف تعمل حاجه من غيرها ..بس أيا كان نوع المشاعر اللى جواك هى بجد حلوه اوى ...انا معرفش هى مين او هى ازاى بس بجد حبيتها من كلامك
انا مش بعرف ازوق كلامى ومش بعرف اقول غير اللى جوايا ومش بعرف اكون غير مدب اوى ومش بجاملك بالتعليق ده بس بجد ربنا يرجعهالك بالسلامه
ويشفيها يارب

gwad said...

الى الاخ ضياء

لماذا كل هذا القلق
انشاء الله ترجعلنا روان بالسلامة وتنور مصر تانى
وتنور قلبك
ادعيلها قبل الفطار على طول وربنا يتقبل منا ومنك
انت ممكن تكون كاتب قصة رائع
واتمنى لك الاستمرار
اللهم اشفى مرضانا
اللهم امين
تحياتى
ممكن لما ترجع روان تقولى
عشان اطمن عليها وعليك
تحياتى

Diyaa' said...

أجدع واحد ...متشكر علي زيارتك و اطرئك و فعلا مفيش اسوأ من الفراق و ربنا يصبرني عليه
روني ..انا مش عارف ايه اللي غريب بصراحة بس عايز أشكرك جدا و أأكدلك أنه أكيد أنتي مش هتجامليني أنتي أكبر من كده يعني و بتمني ربنا يستجاب لدعوتك
الأخ جواد
أولا زيارتك أسعدتني
ثانيا القلق ده لأنها مكانتش طمنتني عليها و الحمد لله اتكلمنا قبل ما تسافر و انا احسن حاليا و متشكر أوي لدعاك و نصيحتك و بالنسبة أني أبقي كاتب قصة ..والله أنا بفضفض ومش في نيتي أكتب قصة كأحتراف الا لما ابقي رايق البال و شكرا لأمنياتك و لدعائك و خلال الشهرين الجايين دول أول ما راوان تيجي أوعدك هقولك و اطمنك
كل سنة وأنتم طيبين